Forældresamarbejde

Vi vil rigtig gerne have et godt samarbejde med dig som forældre. Er du tryg, bliver dit barn også tryg. I forældre er jer der kender jeres børn bedst, når de starter i Børnehuset Troldblomst. Derfor er det rigtig vigtigt for os, at invitere til en opstartssamtale inden dit barn skal begynde - dette både inden vuggestue og børnehavestart. Her kan du fortælle om dit barn, så vi kan tage bedst muligt imod det. Med tiden får vi et kendskab og en relation til dit barn, og vi ser det i et fællesskab med andre børn, og det kan være vi ser sider af dit barn, som du ikke selv har set. Derfor er det vigtigt, at vi har en åben og tillidsfuld kommunikation med hinanden. Når dit barn har gået hos os i ca. 4 mdr. inviteres du til en opfølgningssamtale, hvor vi fortæller om, hvordan vi oplever, at det er faldet til. Vi arbejder på at børnene bliver selvhjulpne, da det giver dem styrke at kunne klare så meget som muligt selv. Børnene vokser ved at opleve, at de mestrer, at kunne komme i tøjet og ud af tøjet, selv smøre et stykke brød,  skære en frikadelle og en kartoffel over, klare en lille diskussion med en ven, om et stykke legetøj begge to vil have mv. Der er selvfølgelig forskel på om man er 0 år eller 5 år, men vi starter fra de er helt små, og viser dem langsomt vejen med omsorgsfuld støtte og guidning. Vi har derfor en forventning til, at du som forældre bakker op om dette, så det bliver en del af vores samarbejde, i at gøre børnene klar til den verden der venter efter tiden i Troldblomst. Inden indskrivning til skole, får I tilbudt endnu en samtale. Vi står altid til rådighed til en snak om dit barn, når du har brug for det, og vi inviterer dig til en snak, når vi vurderer, at der er behov for det. Indimellem kan vi få brug for at bede nogle andre faggrupper om vejledning og sparring, for at kunne give den optimale støtte til dit barn, men det vil du altid blive involveret i.

I Børnehuset Troldblomst har vi 2 sociale arrangementer fordelt ud over året, hvor børn og familier bliver inviteret til legepladsdag og høstfest. Derudover har vi 4 årlige forældrekaffe om fredagene, hvor du i forbindelse med at du henter dit barn, kan nyde kaffe og en bolle. Forældrebestyrelsen er med til at arrangere dette og vi kan kun anbefale dig at deltage, da hyggestunder er god grobund for et godt samarbejde.