Distrikt skole

Skole

Børnehuset Troldblomst har et tæt samarbejde med distriktsskolen, som er Christiansfeld skole. Når vores ældste børn skal starte i GLO (glidende overgang) 1. april forud for skolestart, deltager en pædagog fra Storetroldene i GLO i de første 14 dage, for at skabe en tryg overgang. Forud for denne start, har vi besøgt skolen flere gange, og har også haft besøg af de medarbejdere fra skolen, der skal stå for GLO. Vi laver overgangskufferter, som indeholder sange, historier, lege, steder børnene kan lide at komme på tur mv. som sendes med i GLO, og fungerer som overgangsmarkør fra noget kendt og trygt til noget nyt og ukendt. For at sikre, at vigtig viden om barnet kommer videre til skolen, laves der overleveringspapirer på alle børn. Forældrene skal udfylde en del af dette og pædagogen der har haft barnet udfylder resten. Vi samarbejder også med andre skoler, i det omfang det er nødvendigt, så vi sikrer, at alle vores børn kommer godt på vej, videre i skoleregi. Vi har den holdning at det kendskab vi har til børnene, som kan hjælpe til en god start skal videregives.