Ferie

Alle mennesker har brug for at holde ferie og få et afbræk fra arbejde og den normale hverdag. Børn har også brug for at holde ferie med deres forældre og få en pause fra hverdagen og de mange andre mennesker de omgås. Vi ser ofte, at børns udvikling tager et stort skridt hen over en sommerferie. Det er fordi de får fred, ro og nærvær på en anden måde end i hverdagen.

Kolding kommune har vedtaget, at der er perioder hen over året, hvor der er pasning for de familier der har behov. Det kalder vi behovspasning. I behovspasningsperioderne er vi sammen med 3 andre institutioner - børn og personale derfra. Det er Taps børnehave, Børnehaven Regnbuen og Hejls børnehave. Der vil være personale fra alle 4 institutioner, men ikke i hele åbningstiden, så du skal være forberedt på, at dit barn også bliver passet af andre end det faste personale fra Troldblomst.

Behovspasningsperioderne er:

• De 3 dage før påske.
  • Dagen efter Kr. Himmelfartsferien.
  • Ugerne 28, 29, 30
  • Mellem jul og nytår (31.12. kl. 12.30)

Andre lukkedage kan I se på kolding.dk

Forud for behovspasningsperioderne, vil der blive oprettet en tilmelding på AULA, hvor du som forældre, skal notere om dit barn holder fri, eller i hvilket tidsrum du har brug for pasning. Det er vigtigt, at overholde fristerne for tilmelding, og være så korrekt i den melding du giver, da personaleressourcerne bruges efter det antal børn der er tilmeldt. Det er dig som forældre, der skal registrere det på AULA, institutionen kan ikke.